informacje

  • rok:2018
  • projekt:UI, branding



geneza projektu

Na potrzeby agencji interaktywnej Inmedium, stworzyłem koncepcje rebrandingu marki Almed. Zaprezentowałem ją na przykładzie projektu strony internetowej. Almed jest to klinika medyczna świadcząca usługi z zakresu medycyny rodzinnej, stomatologi oraz medycyny estetycznej. Projekt nie został finalnie zrealizowany, ale wydał mi się na tyle interesujący, że załączam go do portfolio.




problemy

Wizerunek miał za zadanie, ukazywać nowoczesny charakter kliniki. Klientami są ludzie zamożni, lubiący mieć profesjonalną opiekę medyczną dostarczaną bez niepotrzebnych kolejek. Cenią sobie wygodę i poczucie otrzymywania usług najwyższej jakości. Design miał podkreślać, ekskluzywność placówki. Dodatkowo zaistniała potrzeba komunikowania trzech odmiennych obszarów medycyny, praktykowanych w klinice.




rozwiązania

Zacząłem pracę od analizy trendów projektowych, obowiązujących w 2018 roku. Intensywne kolory, przejrzysty design, miały zapewnić nowoczesny wygląd strony internetowej. Logo bazowało na typografi i było responsywne tzn. zmieniało się w wersje dedykowane dla wizualizowania poszczególnych oddziałów kliniki. Trzy piktogramy stanowiące zmienny element logo są wykorzystywane dalej w projekcie jako symbole danej specjalizacji. Znak wkomponowany pod literą M w głównej wersji logo oznacza plus. Ma sugerować, że klinika to coś więcej niż zwykła klinika. By rozróżnić informacje, odnośnie poszczególnych oddziałów kliniki, zastosowałem color guide. Kolory wykorzystywane do charakteryzowania konkretnych specjalizacji po zestawieniu mogą stworzyć gradient, który wykorzystywany jest przy projektach komunikujących informacje odnoszące się do całej kliniki.